Veileder sist oppdatert
Forberedelser før du kan flytte
Du ønsker kanskje å flytte hjemme-fra
og få et eget sted å bo.
Du bør bruke god tid
på å forberede å flytte.
Det er lurt å snakke med familien
om hvordan du ønsker å bo.
Det kan ta lang tid å bestemme seg.
Dere bør også snakke med kommunen.
De kan finne ut
hvilke boliger du har råd til.
Du kan leie eller kjøpe bolig.
Du kan være med å bestemme
hvor du vil bo,
og hvordan det skal se ut der.
Hva betyr ordet?
- Kommunen
-
Byen eller stedet hvor du bor.
De som jobber i kommunen
gir tjenester til de som bor der.
Kommunen kan fortelle hvilke boliger
du har råd til å eie eller leie
og hvilke tjenester du kan få.