Klage på vedtak om bostøtte

Klage på et vedtak om bostøtte

Du kan klage hvis du mener at vedtaket om bostøtte er bygget på feil opplysninger. Du må sende klagen innen tre uker etter at du fikk vedtaket.

På disse sidene kan du lese om hva du kan klage på og hvordan du går fram.

Slik foregår behandling av klagen

  1. Fyll ut klagen. Hvis du ikke kan klage digitalt, finner du PDF-skjema på sidene under. 
  2. Send inn klagen. På klageskjemaet på papir står det om du skal sende den til kommunen eller til Husbanken. Du kan få hjelp av kommunen til å klage.
  3. Kommunen sjekker at alle nødvendige opplysninger er med. Hvis det mangler informasjon, tar kommunen kontakt med deg.
  4. Kommunen sender klagen til Husbanken for behandling.
  5. Husbanken fatter vedtak og sender det direkte til deg. Kommunen får også melding om avgjørelsen.
  6. Har du spørsmål om vedtaket, må du ta kontakt med kommunen.

Fikk du negativt svar på klagen din?

Hvis Husbanken ikke gir deg medhold i klagen din, så kan du klage på nytt. Hvis Husbanken fremdeles ikke ønsker å omgjøre vedtaket, så vil Husbanken sende klagen din til en uavhengig klagenemnd.

Om klagenemnda for Husbanken