Ryddekampanje i kontaktregisteret

Difi vil i februar ha en kampanje for å rydde i kontakt- og reservasjonsregisteret. Det vil bli sendt brev til ca. 50 000 mottakere.

Det vil bli sendt ut en epost og ett brev, og det kan medføre henvendelser både til kommunen og Husbanken.

  • E-posten blir sendt til alle adresser som står registrert på 5 eller flere personer.  Dette vil stort sett gjelde kontaktinformasjon til tilsatte i f.eks. regnskapsfirmaer/revisorer/bemanningsbyrå.


    Disse aktørane blir bedt om å ta kontakt med, og sørge for at klienter står registrert med egne kontaktopplysinger.  Informasjonen vil også treffe enkelte verger.

     

  • Brevet går ut til personar som står registrert med samme kontaktinformasjon som 5 eller fleie andre. Dette brevet blir sendt til folkeregistrert adresse.


    Mottakerne
    blir bedt om å sørge for at de er registrerte med egne kontaktopplysinger. Brevet blir sendt ut litt etter at e-postkampanjen er sendt.

De som henvender seg som følge av kampanjen, skal henvises til Difis brukerstøtte. De kan sende epost til brukerstotte@difi.no, og informere om hvilken epostadresse det gjelder og mobilnummeret som er registrert på flere. Har de andre spørsmål, kan de kontakte brukerstøtte på telefon 800 30 300.

  

De som får e-post/brev,  må rydde opp i løpet av februar måned. Tidlig i mars vil de som fremdeles står registrert med samme kontaktopplysinger som 5 eller flere andre, bli slettet fra kontaktregisteret, og MinID blir sperret.  Brukerne kan logge inn på ID-porten og registrere kontaktopplysingene på nytt, men de må ringe 800 30 300 for å få åpnet MinID på nytt.