Vedtak om bostøtte blir sendt digitalt

Bostøttevedtak blir sendt digitalt til søkere som er oppført i det offentlige kontaktregisteret. Opprett digital postkasse - den gjør det enkelt for deg å motta post digitalt!

Hvis du er oppført i det nasjonale kontaktregisteret, sender Husbanken deg bostøttevedtak som digital post. Du vil da ikke lenger motta papirbrev.

Det er to måter å motta post digitalt:

  • Har du digital postkasse, får du posten levert i postkassen din. 
  • Har du ikke digital postkasse, må du logge deg inn på husbanken.no for å lese brev.

Du får varsel på SMS eller epost når du får ny post.

Har du ennå ikke tatt i bruk digital postkasse? Opprett postkassen din i dag! Les om tjenesten på Norge.no,

Hvis du ikke ønsker digital post, kan du reservere deg på Norge.no. Vi vil da sende deg vedtak på papir. 

Har du spørsmål om digital post, finner du veiledning på Norge.no. Har du problemer med innlogging eller ønsker å snakke med noen om digital post, kan du ringe Difis brukerstøtte på tlf. 800 30 300 (gratis fra fasttelefon, priser på mobil er avhengig av leverandøren din).

Hvem får post digitalt?

Alle som er oppført i det nasjonale kontaktregisteret vil motta post digitalt. Registeret inneholder mobilnummer eller epostadresse til innbyggere som ønsker å kommunisere digitalt med det offentlige. Du står oppført i kontaktregisteret hvis du har du logget deg på en offentlig tjeneste med mobilnummer eller epost, for eksempel hos Skatteetaten eller NAV.

Digital kommunikasjon er hovedregelen

Regjeringen har vedtatt at digital kommunikasjon hovedregelen når det offentlige kommuniserer med andre. Framover vil flere offentlige virksomheter begynne å sende deg post digitalt. Det vil bli en gradvis overgang fra papir til digitale post.